Alt er mulig! Bergen Fiber

søndag 14. mai 2017

Ambassadør og din forkjemper

I salgsavdelingen til Bergen Fiber sitter blant annet strilen Malin Myksvoll. Hun kjemper kundens sak, og løser problemer.

Tekst: Frode Ones Foto: Tore Nyhammer


Hver dag løfter salgsavdelingen av røret 10-20 ganger i snakk med kunder som ønsker seg Altibox av Bergen Fiber. Noen av disse samtalene tar Malin. Resten av dagen snakker hun kundens sak, fra bestilling til installasjon. Dette gjør hun sammen med den blideste avdelingen av Bergen Fiber (hennes ord).
-Det er vi som er ambassadørene, det er vi som gir Bergen Fiber et ansikt. Vi er på en måte de som har hovedfokus på det kunden ønsker. Det er vi som er kundens forkjemper!

Variasjon i hverdagen 

Malin har tidligere jobbet på kundesenteret og telefonkøen til Altibox-support for Bergen Fiber-kunder. Hun vet hvor skoen trykker, og liker å snakke med både de som har og som ønsker fiber fra oss.
-Jeg synes det er veldig kjekt. En sitter ikke bare bak en PC og puncher hele tiden -  det er det jeg synes er kjekt, å snakke direkte med kunden. Om så får vi lov å trekke oss tilbake og jobbe med saksbehandling om vi trenger det, og om vi trenger å komme oss ut er vi med utbygging på befaring. Det er jo det jeg synes er aller kjekkest, variasjonen i hverdagen vi har her, forklarer Malin.

Mange karakterer

Både gjengen til Malin på salg og resten av Bergen Fiber er en sammensatt gjeng. Det trives hun godt med.
-Vi har mange karakterer her, og jeg trives veldig godt. Vi har veldig variasjon i type mennesker, hvor man er i livet, men alle er opptatt av å ha det kjekt på jobb, forklarer hun.
Langt på vei de fleste i Bergen Fiber nyter hverandres selskap i åpent landskap på Kokstad. For rundt et år siden ble Bergen Fiber eget selskap, eid av BKK og Lyse. Med kun luft og noen meter mellom avdelingene, blir det lav terskel for å diskutere løsninger.
-Det er kjekt at det er litt variasjon, at folk ser på ting ulikt, har ulike erfaringer og synspunkter. Det er en veldig kjekk gjeng, alle er positive og hyggelige – det er ikke noe vanskelig å samarbeide!

Utfordrende informasjonsflyt

I tiden fremover skal Bergen Fiber fortsette å levere fiber hele veien til kunden – bare det beste er godt nok – noe som selvsagt ikke alltid er minst motstands vei. Malin synes derimot at det skal være utfordrende. 
-Utfordringen er jo å få god nok informasjonsflyt, og god nok informasjon ut til kundene. Det er noe som er avhengig av oss og samarbeidet mellom oss, leveranse og utbygging, hvor vi trenger å ha god dialog sammen, forklarer salgskoordinatoren engasjert.
-Da får vi den rette informasjonen ut til kundene. Kunden ønsker jo å bli oppdatert, og vi ønsker å oppdatere kunden, avslutter hun.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar