Alt er mulig! Bergen Fiber

tirsdag 4. september 2018

Trenger du hjelp?

Kundesenteret vårt kan nemlig hjelpe deg med mye – hittil i år har de tatt opp røret over 40 000 ganger, for å yte service til våre kunder på Altibox-tjenestene.

Av Frode Ones

Anette Brekke, seksjonssjef


Anette Brekke jobber blant annet med å gjøre et godt kundesenter enda bedre. Hun forteller at de ansatte – kundeveilederne – får mye ut av å gjøre en god jobb, og å kunne hjelpe de som ringer.

-En gladsak for oss er jo når vi får en fornøyd kunde, når vi har klart å løse et problem for kunden – det er ikke bare at kunden blir fornøyd, men kundebehandleren blir også kjempefornøyd, det smitter jo over.

Åpent hele døgnet, alle dager
Kunder av Bergen Fiber som trenger hjelp kan ringe hver time, hele døgnet, hele uken, hele året.
-Kundetilfredsheten vår ligger i snitt på 87% - vi har et mål på 80%. Vi ligger stort sett mellom 87 og 88, kan Anette fortelle.
-Kundene som kontakter oss er generelt sett veldig fornøyd. De som er misfornøyde ringer vi opp igjen. Noen ville bare tømme seg, andre ser vi om vi kan rette opp igjen inntrykket, om det er noe vi kan ordne. Ofte hjelper det bare at vi ringer opp igjen. Kundene er jo veldig hyggelige.

Høy score
Hver dag ringer telefonen mellom 250 og 400 ganger. Det sendes også mange e-poster og Facebook-meldinger. På hver enkelt blir kundeveilederen målt på kunnskap, svaret de gav, løsningen de fant, og svartid.
-Vi skal svare kunder innen to minutt. Det holder vi oss ganske innenfor – i forrige uke lå vi på et snitt på ett minutt og 20 sekund, forklarer Anette.
Det er også gjerne der skoen trykker – om den trykker i det hele tatt. De fleste kategoriene kunden kan gi score på etter samtalen har snitt på over 90%, mens svartid gjerne er på noen og 80%.
Kundesenteret har også konkurranse hver måned, der kundebehandleren med best score får bildet hengende på veggen en måned. Den henger høgt for flere. Vinneren sist måned skåret 97%.

WiFi-problematikk
I bredbåndsbransjen generelt har Altibox gjort det bra og har vunnet kåringen av Norges mest fornøyde bredbåndskunder 8 år på rad. Som andre bredbåndleverandører er det derimot når det kommer til WiFi at en har størst potensiale for forbedring. Det er Anette og kundesenteret fullt klar over.
-Det er WiFi-problematikken som er det mest utfordrende, for vi ser jo ikke kundens hus, vi ser jo ikke hvorvidt kunden har en bærende vegg stående midt i stuen. Så der har vi nå testet WiFi-eksperten. En pilot hun sikter til der er at i flere utfordrende tilfeller har en WiFi-ekspert tatt turen hjem til kunder der trådløse utfordringer er store. Responsen på piloten har vært god. Målet er hele tiden å ha fornøyde kunder.



8 kommentarer:

  1. Flott reklame men, hva er tlf nr vi kan ringe?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, du kan ringe 55 12 72 00, åpent hele døgnet, alle dager.

      Slett
  2. Har hatt problemer med dataoverføringen og TV-signalene i hele uke 37. Når det gjelder data er nedlastinger 0,43 mbts og opplasting 54,2 mbts. Ringte lang tid i går, og satte meg opp på auto-tilbakering. Men.....ingen ringte tilbake....."Kjempeservice", og spørsmålet blir om reklamen samsvarer med de faktiske forhold.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, slik skal det ikke være. Kundeservice kan kontaktes på telefon 55 12 72 00, epost kundeservice@bergenfiber.no eller via vår Facebookside. Alternativt sender du meg en mail med ditt navn/kundenummer, så skal jeg ta dette videre. karen.leiknes@bergenfiber.no - hjelp skal du få:)

      Slett
  3. Veldig ustabilt nett til tider...det gammle bredbåndet var mykje meir stabilt, TV hakker og kanalene henger av og til...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, ta gjerne kontakt med kundeservice på telefon 55 12 72 00 slik at dere kan gjøre et feilsøk. Åpent hele døgnet, alle dager.

      Slett
  4. Er Disney junior kanalen vekke fra basispakken?

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har lyttet til ønsker fra kundene våre og åpnet opp for valgfrihet på TV-kanalene. Du kan selv endre på hvilke kanaler du ønsker å ha tilgjengelig i basispakken din på Min Side på www.bergenfiber.no.

      Vi har 15 faste kanaler som alltid ligger der, men de resterende velger du selv. Når du har logget deg inn på Min Side får du opp en meny til venstre på siden. Trykk her på "Velg ditt innhold" under TV. Scroll ned på siden til du kommer til Valgfritt innhold og finn din kombinasjon. Her trykker du på de kanalene du ønsker å ha i pakken. Nederst på siden får du opp hvor mange poeng du har tilgjengelig.

      Ønsker du flere kanaler enn det du har poeng til, kan du enkelt bestille en ekstra poengpakke ved å scrolle litt lengre ned på siden.

      Kundeservice hjelper deg gjerne om du har behov, telefon 55 12 72 00 eller via vår Facebook-side.

      Slett